МОИТЕ ХОБИТА

През 1956-а г. дойде у нас вуйчо Нишан от Армения. Той ме научи на дърворезба и как да си правя длета. Така започнах. По-късно, вече като студент започнах да правя миниатюрни фигурки от счупени топчета за тенис на маса. Направих си голям аквариум и вече 50 години го имам. Като постъпих в радиото, минавайки покрай едно скулптурно студио до нас видях, че там млади хора се учат да моделират. Ръководителят Христо Боев-известен варненески скулптор, като  му показах мои миниатюри, веднага ме прие в ателието. Там в свободното си време научих основните правила за моделиране и леене и ми доставяше удоволствие да се занимавам. По едно време в Шумен започнах да се занимавам с чеканка-кована мед. Подариха ми дуло от стара пушка и това ме запали да реставрирам стари оръжия. От там пък започнах да правя саби и мечове, после за новия ни дом направих вратите, библиотечните секции, малката масичка пред холовата гарнитура и т.н. и т.н. Край няма. Много ми е интересно и правя нещата с голямо удоволствие и както изглежда ще се занимавам с това до края на живота си.

Първите ми резби от 1956г. :


Орех

Липа


Част от чеканките:
Олово

Алуминий

Мед


Бюст на Христо Ботев от сняг

Миниатюрен оркестър от тенис топки - фигурките са около 1 см.


Малки пластики:


Майчина песен

Уличен музикант

Бяла мечка

Мече с делва мед



Малка част от колекция фигури създадени от природата, с малка моя намеса.
Паганини


Мефистофел



Хитър Петър с магарето

Дракон

Летяща патица


Грамофоните на:
на Панчо Владигеров, дар от Ал. Владигеров 

на Веселин Стоянов, дар от директор Филип Ламбрев
His master's voice ми е подарък от моя син Ари

Китарата на Тодор Куцаров - виолончелиста. От първия  български оркестър.  Дар от семейство Куцарови от Варна.
Цигулката е на Петър Зл. Груев от  Върбица, мандолината е на Пресиян Дюкмеджиев - дар от Ангел Виденов- историка на шуменската музикална култура.

Австрийска физармоника от 1848 г. Донесена от унгарци. Намерих я  в мазето от къщата на Дюкмеджиеви на ул. "Цар Освободител"

Химните на Европа и Шумен на стената на нашата къща - 1989 г. , металопластика 3м.

( И още няколко големи колекции )



Няма коментари:

Публикуване на коментар