ХОБИТО НА АРТУР


През лятото всяка Събота или Неделя отиваме някъде на плаж, а двамата с Ари влизаме в морето с харпуни. Аз се занимавам с подводен риболов от 1959 г., но вече годините ми тежат, а Ари е и по-добрия. Гони рибите и когато най-сетне се умори излиза триумфиращ  на брега. Той спортува от малък.

Летец

Ездач, преди скока

Страхотен вратар


Подводен риболовец (едното попче и бирата са от мен):






Докатор Ари лови риба, аз возя дъщерите му в двете лодки, а после прибирам и него:







Ари ги лови, но не яде риба. Затова пък мама много обича каята. Аз пък си падам по мидите и рапаните. Те поне стоят неподвижни! Спомням си два случая от моите риболовни истории. Беше през 1959 г. Бях направил вече първия си харпун и на Галата ударих няколко кефала. Майка реши да сготви плакия, но на  един вестник прерисува контурите на голямата риба - около 2 кг. Върна се татко от работа и мама му каза, че аз съм убил тази риба с харпун: -Глупости!-възмути се татко. -Де ги тия риби в Черно море. Вече ги няма... След няколко дни поканих татко да го заведа на брега на Балкантурист, където знаех че има доста кефал. Слязохме долу на камъните, казах му да не се притеснява, ще изляза скоро. -Гледай шнорхела татко! и се гмурнах .На 300 м има една самотна скала... Въртях се около нея и ударих 4 кефала. Като се върнах на брега татко зачервен, нервиран започна да ми се кара: Ей, магаре! 4 часа обикалям по камъните и не те виждам никъде. Шнорхела ти е зелен и не се забелязва  сред вълните. Акъла ми взе!... След много години Ари казва, че отиват на Фичоза. Отидохме с него. Влязоха във водата с един негов приятел Ончо, но аз съм неспокоен... Ту го виждам, ту го губя от поглед. Мина доста време. Излезе Ончо и го питам вижда ли някъде Артур. -Виждах го по едно време, но той зави зад носа... Тръгнах нататък... но се сетих за тревогите на татко и се върнах. Със смях разказах на Мари историята с татко. Нещата се повтаряха. Но каквото и да говоря, винаги ще се притеснявам за Ари щом е в морето. Когато сме с надуваемата ни лодка с ел. двигател се въртя около него и по неговите думи му плаша рибата...

Няма коментари:

Публикуване на коментар